Lurer du på noe?

Du finner som regel svar på dine spørsmål i kategoriene under.

    • Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Mat & næringsinnhold

    Mat & næringsinnhold

    • Betaling & vilkår

    Betaling & vilkår  

    • Levering av måltidene

    Levering av måltidene

    • Spons & samarbeid

    Spons & samarbeid

    • Administrasjon av abonnement

    Administrasjon av abonnement

Ofte stilte spørsmål

Vi har samlet et generelt utdrag av spørsmål vi ofte får.

Hvordan fungerer Makroboks?

Matkasse med ferdiglaget mat
Makroboks fungerer ganske likt andre kjente matkassetjenester, bortsett fra at du hos oss får du maten helt ferdiglaget og spiseklar. I tillegg har vi fokus på sunt og proteinrikt næringsinnhold.

Porsjonspakker
Alle våre retter er ferdig porsjonerte, og hver passer for én person til ett måltid. Velg mellom 9 forskjellige matkasse-størrelser, fra 4-20 måltider.

Rullerende meny
Ved bestilling velger du hvor mange måltider du ønsker totalt for uken, og får levert alt på én leveringsdag. Du velger også hvilke retter du vil ha ved bestilling, og kan velge fra vår rullerende ukesmeny hver uke når du abonnerer.

Enkelt
Oppbevar måltidene i kjøleskap i opp til 7 dager, varm opp på 3-4 minutter i mikro og nyt!

Er det bindingstid på abonnement?

Ingen bindingstid
Vi har ingen bindingstid på abonnement hos hos. Du kan når som helst endre, pause eller kansellere abonnementet ditt - allerede etter første levering om du ønsker.

Bestillings-/kanselleringsfrist
Husk bare å være innenfor bestillings- og kanselleringsfristen vår på tirsdager kl. 23:00 for påfølgende leveringsdag; søndag eller mandag. Denne fristen gjelder for å bestille, endre, pause og kansellere abonnementet ditt.

Engangsbestilling
Vi tilbyr også engangsbestilling for deg som vil være sikker på at du ikke glemmer kanselleringsfristen, og vet at du kun ønsker én leveranse om gangen.

Hvilke retter får jeg levert?

Velg fra ukesmenyen selv
Ved bestilling velger du selv hvilke retter du får, fra vår rullerende ukesmeny. Denne menyen består av 7-8 retter og endrer seg hver uke. Dersom du har abonnement, kan du logge inn og velge akkurat hvilke retter du vil ha hver uke.

La oss velge
Dersom du har abonnement og ikke velger retter selv innen fristen (tirsdager kl 23:00 for påfølgende leveringsdag), velger vi automatisk for deg, med et så variert utvalg som mulig. Vi tar også hensyn til eventuelle preferanser du har lagt til i abonnementet ditt, inne på din konto.

Når får jeg maten levert, hvis jeg bestiller nå?

Vi leverer hver søndag og mandag, og for begge alternativene har vi en bestillingsfrist på tirsdagen i forkant, kl. 23:00. Det vil si at dersom du bestiller etter denne fristen, må vi hoppe over én leveringsdag, og du får levering uken etter. Leveringsdatoen din vises ved utsjekk.

Eksempel 1:
Du bestiller på tirsdag 1. november kl. 15:00 (før fristen er ute) og velger søndagslevering: Vi leverer påfølgende søndag; 6. november.

Eksempel 2:
Du bestiller på torsdag 3. november kl. 15:00 (etter fristen er ute) og velger søndagslevering: Vi leverer neste søndag; 13. november.

Hvordan leverer Makroboks?

Bring med sporing
Vi benytter budbiltjenester fra Bring, som holder høy kvalitet på leveransene. Bring leverer hjem på døren din, og du får i forkant SMS med link til blant annet estimert klokkeslett for din leveranse og hvor mange stopp som er igjen før sjåføren er hos deg. Dette oppdateres i sanntid inne på linken, slik at du alltid har siste og mest nøyaktige informasjon tilgjengelig.

Våre leveringsalternativer:
 - Søndager kl. 16-22
 - Mandager kl. 09-15

Hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg avhenger av postnummeret du bestiller til. Ved utsjekk ser du hvilke alternativer du kan velge mellom.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme?

Hus
Dersom du bor i hus eller bolig med egen inngangsdør plasserer vi matkassen din utenfor døren din, og du får beskjed om at pakken er levert.

Leilighetsbygg
Sjåføren vil alltid forsøke å ringe på dørklokken og deretter pr telefon, dersom han ikke får svar. Du kan da avtale med sjåføren hvor pakken skal settes. Hvis sjåføren ikke klarer å nå igjennom til deg over telefon, men klarer å komme seg inn i leilighetsbygget, kan pakken plasseres utenfor døren din eller i oppgangen. Dersom sjåføren ikke kommer seg innenfor låst ytterdør, og ikke forsvarlig kan sette igjen pakken noe sted, vil han ta med pakken i retur til kjølelager. Pakken kan ikke hentes på Bring sitt lager, men kan i noen tilfeller leveres på nytt, dersom du tar kontakt med oss i tide.

Henting av matkassen
Vi tilbyr for øyeblikket dessverre ingen hentealternativer, da vi ikke lenger har muligheten til det. Dette kan endre seg i fremtiden.

Hvor kan jeg se næringsinnholdet?

På menyen
Næringsinnhold, ingredienslister, allergener og alle detaljer finner du på vår menyside.

På måltidene
Alle måltidene våre blir også levert med etiketter som er merket med alt av næringsinnhold og ingredienser.

Hvordan oppbevarer jeg måltidene?

Kjøleskap
Måltidene oppbevares i kjøleskap ved 0-4 grader (standard kjøleskaptemperatur), og har da en holdbarhet på 7 dager; fra søndag (vår tidligste leveringsdag) til søndag. Måltidene er aldri fryst av oss.

Fryser
Dersom du ønsker å fryse ned maten, kan du selvfølgelig gjøre det, men dette kan gå negativt utover smak/konsistens på måltidene. Vi anbefaler derfor at du kun fryser ned maten hvis det er helt nødvendig.

Hvordan varmer jeg opp måltidene?

Mikrobølgeovn (anbefalt)
Stikk noen hull i plastfilmen og varm i mikro ved full effekt i 3-4 minutter, eller til kjernetemperaturen når ca. 75°C. La hvile i 2 minutter før du tar av folien og spiser.
NB! tiden kan variere for ulike mikrobølgeovner. Vi anbefaler derfor at du prøver deg frem til du når ønsket resultat.

Ovn
Ta av plastfilmen og hell over innholdet i en ildfast form. Forhåndsvarm ovnen til ca. 180°C. Varm Deretter i 25-35 minutter, eller til kjernetemperaturen når ca. 75°C.

Stekepanne
Bruk ca. en spiseskje olje i en middels varm panne. Ta av plastfilmen og hell over innholdet i pannen, og varm til kjernetemperatur når ca. 75°C.

Kan jeg endre abonnementet mitt?

Når du bestiller abonnement får du tilgang til egen oversiktlig og brukervennlig side. Fra denne siden kan du når som helst gjøre endringer, velge retter, hoppe over fremtidige ordre, legge til preferanser, pause eller kansellere abonnementet og mye mer.

Vi legger også stadig til flere spennende funksjoner, så vi anbefaler at du sjekker innom siden din, minst innimellom :)

Tar Makroboks hensyn til allergier?

Unngå uønskede ingredienser
Når du velger retter ved bestilling, er du selv ansvarlig for å velge noe som ikke inneholder allergener eller ingredienser du ikke tåler/ønsker. Vi kan dessverre ikke plukke ut ingredienser du ikke ønsker fra rettene, men heller tilby at du velger andre retter på menyen som allerede er frie for disse.

På menysiden vår får du full oversikt over næringsinnhold, allergener og ingredienslister til de ulike rettene.

Unntak - Glutenfri pasta
Vi har egne glutenfrie pastaalternativer for mange av pastarettene. Disse kan du velge ved bestilling, og vi bytter da ut vanlig pasta med pasta basert på maismel.

Laktose
Vi bruker også ofte laktosefrie produkter i våre produkter, slik at så få retter som mulig inneholder laktose.

Abonnement
Hvis du har abonnement kan du hver uke logge inn og velge retter selv. Da gjelder samme prinsipp som over, hvor du selv må være sikker på at du ikke velger retter som inneholder uønskede ingredienser.

Dersom du ikke foretar noen valg innen fristen (tirsdager kl 23:00 for påfølgende leveringsdag), velger vi rettene for deg uken(e) det gjelder. På din konto kan du legge til et utvalg av preferanser, som f.eks.: Glutenfri, laktosefri, ikke svin og ikke fisk. Disse preferansene blir tatt hensyn til når vi velger for deg, og vi utelukker retter som inneholder de uønskede ingrediensene.

Mat og næringsinnhold

Se all informasjon om måltidene våre på ett sted.

Ukesmenyen

Vi har en rullerende meny, som endrer seg fra uke til uke. Dette sikrer at du får god variasjon i rettene, og slipper å få det samme hver uke.

På vår menyside kan du se hvilke retter som kommer de ulike ukene frem i tid. Du kan også se næringsinnhold, allergener og ingredienser til hver enkelt rett.


Måltider & porsjoner

Porsjonsstørrelser
Alle våre måltider er porsjonspakket og er beregnet for én voksen person til ett måltid. Måltidenes nettovekt ligger gjennomsnittlig mellom 400-500g. Enkelte retter kan avvike noe fra dette.

Ferske varmretter
Vi lager maten fersk hver uke, leverer avkjølt (0-4°C), og fryser aldri ned maten underveis. Alle våre måltider er varmretter, og krever oppvarming før du spiser. Rettenes inspirasjon er hentet fra kjøkken over hele verden, som gir et spennende utvalg med god variasjon.

Holdbarhet

Alle måltidene har en holdbarhet i kjøleskap på 7 dager fra vår tidligste leveringsdag; søndag. Dersom du har levering på mandager, vil det derfor si at holdbarheten vil være 6 dager fra du mottar matkassen din.

Hvordan oppnår vi holdbarheten?
Måltidene våre er ikke tilsatt noen som helst tilsetningsstoffer for å øke holdbarheten. Måltidene kjøles ned hurtig og direkte etter de er ferdiglaget. I tillegg til dette, oppnår vi én ukes holdbarhet ved å vakuumpakke måltidene og erstatte oksygenet i beholderen med nitrogen. Nitrogen er en nøytral gass, og funksjonen den har er kun å forhindre at måltidsbeholderne og plastfilmen imploderer under trykket av vakuumpakkingen. 

Næringsinnhold

Vårt fokus
Våre måltider produseres med ferske og sunne råvarer, som kjøpes inn rett før produksjon. Vi har ingen tilsetningsstoffer i maten, og bruker kun vakuumpakking for å oppnå lengre holdbarhet (les mer om dette under holdbarhet).

Makronæringsinnhold
Måltidene inneholder om regel mellom 40-50g karbohydrater, 30-50g proteiner og 5-25g fett. Enkelte retter kan avvike fra dette gjennomsnittet.

Bestilling & valg av retter

Bestilling
For både abonnement og engangsbestilling velger du hvor mange måltider du vil ha levert, og hvilke retter du vil ha fra ukesmenyen. Du kan velge akkurat hvilket utvalg du vil, og dersom du f.eks. skulle ønske 20stk av kyllinglasagnen kan du gjerne gjøre det - vi dømmer ikke ;)

Valg av retter (for abonnementer)
Når du bestiller abonnement får du tilgang til egen innloggingsside hvor du kan gjøre alle mulige endringer i abonnementet ditt. Blant annet får du muligheten til å velge hvilke retter du får levert. Du kan også droppe å velge retter selv, dersom du skulle ønske det. De ukene du ikke velger retter selv, vil setter vi automatisk opp et utvalg for deg. Vi velger da så variert som mulig fra ukesmenyen, og tar hensyn til eventuelle preferanser du har lagt til (les mer om preferanser under fanen "Allergier og uønskede ingredienser").

Oppbevaring

Kjøleskap
Måltidene oppbevares i kjøleskap ved 0-4 grader (standard kjøleskaptemperatur), og har da en holdbarhet på 7 dager; fra søndag (vår tidligste leveringsdag) til søndag. Måltidene er aldri fryst av oss.

Fryser
Dersom du ønsker å fryse ned maten, kan du selvfølgelig gjøre det, men dette kan gå negativt utover smak/konsistens på måltidene. Vi anbefaler derfor at du kun fryser ned maten hvis det er helt nødvendig for å øke holdbarheten.

Oppvarming

Mikrobølgeovn (anbefalt)
Stikk noen hull i plastfilmen og varm i mikro ved full effekt i 3-4 minutter, eller til kjernetemperaturen når ca. 75°C. La hvile i 2 minutter før du tar av folien og spiser.
NB! tiden kan variere for ulike mikrobølgeovner. Vi anbefaler derfor at du prøver deg frem til du når ønsket resultat.

Ovn
Ta av plastfilmen og hell over innholdet i en ildfast form. Forhåndsvarm ovnen til ca. 180°C. Varm Deretter i 25-35 minutter, eller til kjernetemperaturen når ca. 75°C.

Stekepanne
Bruk ca. en spiseskje olje i en middels varm panne. Ta av plastfilmen og hell over innholdet i pannen, og varm til kjernetemperatur når ca. 75°C.

Allergier og uønskede ingredienser

Unngå uønskede ingredienser
Når du velger retter ved bestilling, er du selv ansvarlig for å velge noe som ikke inneholder allergener eller ingredienser du ikke tåler/ønsker. Vi kan dessverre ikke plukke ut ingredienser du ikke ønsker fra rettene, men heller tilby at du velger andre retter på menyen som allerede er frie for disse.
På menysiden vår får du full oversikt over næringsinnhold, allergener og ingredienslister til de ulike rettene.

Unntak - Glutenfri pasta
Vi har egne glutenfrie pastaalternativer for mange av pastarettene. Disse kan du velge ved bestilling, og vi bytter da ut vanlig pasta med pasta basert på maismel.

Laktose
Vi bruker også ofte laktosefrie produkter i våre måltider, slik at så få retter som mulig inneholder laktose.

Abonnement

Når du velger retter
Hvis du har abonnement kan du hver uke logge inn og velge retter selv. Da gjelder samme prinsipp som over, hvor du selv må være sikker på at du ikke velger retter som inneholder uønskede ingredienser.

Når vi velger retter
Dersom du ikke foretar noen valg innen fristen (tirsdager kl 23:00 for påfølgende leveringsdag), velger vi rettene for deg på uken(e) det gjelder. På din konto kan du legge til et utvalg av preferanser, som f.eks.: Glutenfri, laktosefri, ikke svin og ikke fisk. Disse preferansene blir tatt hensyn til når vi velger for deg, og vi utelukker retter som inneholder de uønskede ingrediensene. Merk at disse preferansene kan redusere variasjonen i utvalget du får levert.

Vegetar, halal, keto og andre alternativer

For nå tilbyr vi dessverre ingen andre alternativer enn de standard måltidene vi har. Se fanen "Måltider og porsjoner" og "Næringsinnhold" for å lese mer om hva slags type måltider vi tilbyr, eller sjekk ut menyen vår.

Levering & pakning

Våre måltider kjøles ned direkte etter de er ferdiglaget, og lagres på kjølelager (0-4°C). Kort tid før de hentes av Bring og leveres, pakkes måltidene ned i esker med isposer for å være sikker på at maten holder seg kald frem til den når døren din. Vi anbefaler at du tar inn pakken og plasserer måltidene i kjøleskapet så raskt som overhode mulig, for å ikke redusere holdbarheten på måltidene.

Les mer om levering
For å lese mer om hvordan vi leverer, kan du trykke deg inn på kategorien "Levering av måltidene" på denne siden.

Betaling og vilkår

Alt du trenger å vite om betaling.

Hva er Stripe?

Stripe er en av verdens mest brukte betalingstjenester på nett. Stripe lagrer og krypterer betalingsinformasjonen din, slik at ingen får tilgang til å se den. Stripe godtar de fleste betalingskort, slik som blant annet Visa, Mastercard og American Express. Stripe tillater oss også å sette opp automatiske trekk på våre abonnementer.

Betalingsalternativer

Kortbetaling
Vi tilbyr kortbetaling for alle våre privatkunder. Vi godtar de aller fleste betalingskort.

Faktura
Vil tilbyr dessverre ikke fakturabetaling for privatkunder pr nå. 

Dersom du ønsker å bestille til bedrift, kan vi ordne faktura etter nærmere avtale, så fremt bedriften består vår kredittsjekk. Send oss en e-post, så hjelper vi deg i gang.

Betaling av abonnement

Automatisk trekk
Når du bestiller abonnement, betaler du for din første leveranse ved utsjekk. Deretter belastes betalingskortet ditt automatisk hver tirsdag ca kl 23:00 i forkant av din leveranse. Siden du allerede har betalt for første leveranse ved utsjekk, hopper vi automatisk over det første betalingstrekket som normalt ville vært gjennomført.

Feilende betaling
Dersom du har et aktivt abonnement og betalingen din feiler på trekkdagen (tirsdag kl 23:00), vil vi fremdeles gjennomføre og levere ordren din.

Systemet vårt vil informere deg om at betalingen din feilet, og forsøke på nytt de påfølgende dagene. Du vil bli minnet på dette via e-post. Du må da sørge for å ordne slik at du har dekning på det aktuelle betalingkortet, og at betalingskortet er gyldig.

Dersom vi ikke mottar noen betaling, til tross for alle gjentatte forsøk og påminnelser, vil vi automatisk pause abonnementet ditt. 

Faktura med gebyr
Dersom vi etter alle forsøk ikke mottar noen betaling, sender vi faktura for det utestående beløpet. Administrasjonsgebyr på kr 69,- vil da tilkomme. Vi anbefaler derfor at du får ordnet betalingen din via korttrekk. Ta gjerne kontakt via kontaktskjema eller e-post, dersom du ønsker hjelp til å ordne opp i betalingen.

Vi bruker Stripe

Levering av måltidene

Finn ut hvordan vi frakter måltidene hjem til deg!

Hjemlevering med Bring

Bring med sporing
Vi benytter budbiltjenester fra Bring, som holder høy kvalitet på leveransene. Bring leverer hjem på døren din, og du får i forkant SMS med link til blant annet estimert klokkeslett for din leveranse og hvor mange stopp som er igjen før sjåføren er hos deg. Dette oppdateres i sanntid inne på linken, slik at du alltid har siste og mest nøyaktige informasjon tilgjengelig.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme?

Hus
Dersom du bor i hus eller bolig med egen inngangsdør plasserer vi matkassen din utenfor døren din, og du får beskjed om at pakken er levert.

Leilighetsbygg
Sjåføren vil alltid forsøke å ringe på dørklokken og deretter pr telefon, dersom han ikke får svar. Du kan da avtale med sjåføren hvor pakken skal settes. Hvis sjåføren ikke klarer å nå igjennom til deg over telefon, men klarer å komme seg inn i leilighetsbygget, kan pakken plasseres utenfor døren din eller i oppgangen. Dersom sjåføren ikke kommer seg innenfor låst ytterdør, og ikke forsvarlig kan sette igjen pakken noe sted, vil han ta med pakken i retur til kjølelager. Pakken kan ikke hentes på Bring sitt lager, men kan i noen tilfeller leveres på nytt, dersom du tar kontakt med oss i tide.
Sporing i sanntid
Du vil alltid få en SMS i forkant av din leveranse med en link til sporingsside fra Bring. Her kan du blant annet se estimert tidspunkt og hvor mange stopp som gjenstår før sjåføren er hos deg. Infoen oppdateres i sanntid, slik at du alltid har siste og mest nøyaktige estimat tilgjengelig.

Våre leveringsalternativer

Våre leveringsalternativer:
 - Søndager kl. 16-22
 - Mandager kl. 09-15

Nærmere estimert leveringstidspunkt vises via sporingslink du får tilsendt. Hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg avhenger av postnummeret du bestiller til. Ved utsjekk ser du hvilke alternativer du kan velge mellom.

Henting av matkassen
Vi tilbyr for øyeblikket dessverre ingen hentealternativer, da vi ikke lenger har muligheten til det. Dette kan endre seg i fremtiden.

Hvor vi leverer

Vi leverer i Oslo og tilknyttede områder i nærheten. Eksempler på noen områder vi leverer: Drammen, Asker, Bærum, Oslo, Lillestrøm, Jessheim, Enebakk, Follo, Moss, Fredrikstad og Sarpsborg.

Postnummersjekken
Vi leverer også til flere områder enn nevnt over, og du kan teste ditt postnummer med postnummersjekkeren vår i menyen øverst til høyre.

Levering til bedrift

Vi kan også levere til din bedrift, enten det er til et kontor, lager eller hva som helst, så lenge vi kan komme frem. Sjåføren vil da ringe deg ved ankomst, dersom han ikke skulle finne deg direkte.

Vi leverer med Bring

Spons & samarbeid

Er du interessert i å samarbeide med oss?

Makroboks-teamet

Makroboks.no har et eget team av influencere som hjelper til med promotering av produkter, og tar bilder til sine og våre kanaler. Dette hjelper oss veldig med å få merkevaren og tjenesten vår bedre kjent.
Våre krav
For å bli en del av teamet krever vi at du har en viss rekkevidde på dine sosiale medier - minst 5000 følgere som tommelfingerregel. Dersom du har andre kvaliteter, som du tror kan være verdifulle for oss, vurderer vi også hver enkel forespørsel individuelt.

At du er interessert i produktene som selges hos Makroboks.no og viser engasjement er også viktig.

Du må også være bosatt eller ha leveringsadresse innenfor vårt leveringsområde.

Vi kan tilby

Standardavtaler
Det er flere goder for deg som er ambassadør for oss. Blant annet en avtale om gratis ukentlige matleveranser, eksponering i våre kanaler og rabattkoder du kan dele med dine følgere.

Andre avtaler
Vi kan også vurdere andre typer avtaler, f.eks. midlertidige eller engangsordninger. Vi hører gjerne på forslag, og vil vurdere hver enkel samarbeidsmulighet individuelt.

Kontakt oss

Er du nysgjerrig på hva dette går ut på og tror du har det vi ser etter?


Send oss en melding via vårt kontaktskjema og merk «Ambassadør – Makroboks» i emnefeltet. Ting som kan være lurt å inkludere i eposten er:

  • Navnet ditt på sosiale medier og antall følgere/engasjement.
  • Hva slags samarbeid du ser for deg?
  • Hva du kan bidra med, og hvorfor akkurat du er riktig for Makroboks.no?


Takk for din interesse!

Administrasjon av abonnement

Alle mulighetene under finner du ved å logge inn på din konto.

Innlogging med eller uten passord

Tradisjonell innlogging
Ved å klikke på ikonet ved siden av handlekurven kommer du til innloggingssiden til din konto. Her kan du logge inn med bruker og passord, og få tilgang til ordrehistorikk og administrasjon av ditt abonnement.

Passordfri innlogging
Vi vet hvor frustrerende det kan være å måtte huske på en haug med passord til forskjellige kontoer på nettet, og hos oss får du muligheten til å (helt trygt) logge inn uten passord. Alt du trenger å gjøre er å skrive inn e-posten du brukte til å bestille, og du får tilsendt en magisk link som tar deg rett inn på innlogget side. Linken er gyldig i 24 timer, før den deaktiveres. Du kan be om ny link så ofte du måtte ønske. Denne innloggingsmetoden finner du ved å trykke på knappen nederst på den tradisjonelle innloggingssiden.

Valg av retter

Inne på ditt abonnement kan du velge hvilke retter du får levert hver uke. Menyen endrer seg hver uke, og du må velge rettene innen fristen tirsdager kl. 23:00.

For å velge retter klikker du på knappen "velg retter", og følger stegene. Se illustrasjon under:

Hopp over uker
Inne på ditt abonnement kan du få opp en liste med planlagte leveranser mange uker frem i tid. Fra denne listen kan du hoppe over leveranser som ikke passer for deg. Du kan hoppe over så mange datoer du vil, når som helst. For å få opp denne listen trykker du på "Se planlagte ordrer".

Merk at datoene i listen er trekkdatoer (tirsdager), og ikke leveringsdatoer. Aktuell leveringsdato er påfølgende søndag/mandag fra trekkdatoen.

Eksempel 1: Du har abonnement med levering hver søndag, og ønsker å hoppe over en levering; søndag 6. november: Du hopper over trekkdatoen i forkant; 1. november. 

Eksempel 2: Du har abonnement med levering hver mandag, og ønsker å hoppe over en levering; mandag 7. november: Du hopper over trekkdatoen i forkant; 1. november.

Trekkdatoen er altså lik for både søndags- og mandagsleveranser.

Se illustrasjon av planlagte ordrer under:

Endre antall måltider

For endre din pakkestørrelse går du frem på samme måte som ved valg av retter. Når du trykker på knappen "Velg retter" får du opp side hvor du kan velge antall måltider, leveringsintervall og hvilke retter du ønsker til førstkommende leveranse. Se fanen "Valg av retter" for mer info.

Pause eller kansellere

Vi har ingen bindingstid, og du kan når som helst pause eller kansellere abonnementet ditt. Husk bare å være innenfor Bestillings-/kanselleringsfristen vår; tirsdager kl. 23:00 for leveranser påfølgende søndag eller mandag.

For å pause eller kansellere abonnementet ditt, logger du inn og blar deg nederst på abonnementssiden. Her kan du se knapper til hvert av alternativene.

Se illustrasjon under:

Legg til preferanser

Hvordan fungerer preferanser?
Å velge retter hver uke er valgfritt, og du kan når som helst overlate oss til å sette opp utvalget for deg. Vi velger automatisk for deg, dersom du ikke legger inn egne valg innen bestillingsfristen; tirsdager kl. 23:00.

På abonnementssiden din kan du legge til preferanser, som vi vil ta hensyn til på de ukene vi velger retter for deg. Preferanser for uønskede ingredienser er: Ikke fisk, ikke svin, laktosefritt, og glutenfritt.

Dersom du legger til noen av disse preferansene vil vi utelukke retter som inneholder noen av disse ingrediensene fra utvalget ditt, og heller legge til flere av andre retter som er frie for dem. Mange av pastarettene våre har også et glutenfritt alternativ, som vi da vil erstatte med.

Merk at disse preferansene kan redusere utvalget av rettene du får levert, og vi anbefaler derfor å legge til så få som mulig av disse.

Pannekaker
En siste preferanse vi har er "inkluder pannekaker", som fungerer på motsatt måte fra de andre preferansene. Pannekaker med blåbærsyltetøy er ikke en standardrett, og tas ikke med i utvalget ditt før du evt. legger det til som preferanse.

Hvordan legge til preferanser?
For å legge til preferanser logger du inn på abonnementssiden din, og finner listen med preferanser nær toppen av siden. Trykk på "Se flere preferanser" for å få opp alle preferansene, og trykk deretter "Legg til abonnement" på de du ønsker.

Se illustrasjon under:

Andre muligheter

Når du logger deg inn på abonnementssiden din får du også tilgang til å endre betalingsdetaljer, leveringsadresse, leveringsintervall og mulighet til å legge til rabattkoder.

Alle disse alternativene finner du nær bunnen av abonnementssiden. Trykk på tilhørende knapp for å endre.
Betalingsdetaljer endres via link som sendes til din epostadresse.

Rabattkoder
Har du mottatt en rabattkode? Du kan når som helst legge til rabattkoder inne på siden din. De fleste rabattkoder gjelder for én leveranse, med unntak av standard abonnementsrabatt.

Endre leveringdsag
Grunnet tekniske begrensninger kan du dessverre ikke endre leveringsdag/tid via kontosiden din. For å endre dette kan du sende oss en melding via kontaktskjema eller epost.

Se illustrasjon under:

Frist for alle endringer

Vi har en bestillings- og kanselleringsfrist hver tirsdag kl. 23:00 for påfølgende leveringsdag; søndag eller mandag. Denne fristen gjelder også for alle endringer, slik som blant annet: Velge retter, endre adresse, endre betalingsinfo, bruk av rabattkoder, endre leveringsdag osv.

På forsiden vår kan du se en nedtelling til vår førstkommende frist.

Endringer via epost
Dersom du ønsker å gjøre en (eller flere) endring, pause eller kansellere via epost, holder det at du har sendt eposten før fristen er ute. Du trenger ikke svar eller bekreftelse fra oss før fristen er ute, for at endringen din skal gå igjennom. Vi ser alltid igjennom alle eposter nærme og etter fristen er ute, og ordner alle ønskede endringer. 

Korttrekk på abonnementer gjennomføres automatisk når fristen går ut. Dersom du har sendt oss en epost om å endre, pause eller kansellere, og vi ikke skulle rekke å stoppe korttrekket i tide, refunderer vi bare dette umiddelbart samme natt, slik at reservasjonen i nettbanken din fjernes.

Fant du svar på det du lurte på?

Kontakt oss gjerne, dersom noe fremdeles skulle være uklart.