Spørsmål og svar

Lurer du på noe? se om du finner svaret du er ute etter her 🙂

Vanlige spørsmål

Hvordan fungerer det?

Vi leverer sunne og spiseklare varmretter helt hjem til deg. Alle våre måltider produseres ukentlig med ferske råvarer, og trenger bare å varmes opp i mikro. Måltidene har en holdbarhetsdato på 7 dager ved oppbevaring i kjøleskap. Vi sørger dermed for at du har tilgang til fersk, sunn og velsmakende mat i kjøleskapet ditt hele uken.

Du kan velge mellom å få disse levert på enten søndag kveld eller på dagtid på mandager. Vi tilbyr også henting på vårt pick-up point på Ryen.

Vi leverer hver uke frem til du ønsker å si opp. Det er ingen bindingstid hos oss, og du kan også bestille en prøvepakke for å se om dette er noe for deg.

Hvordan fungerer abonnement?

Dersom du velger å abonnere vil du få mat levert hver uke, enten på søndager eller mandager (avhengig av hva du har valgt), frem til du ønsker å si opp eller pause abonnementet. Det er ingen bindingstid på abonnement hos oss. Husk bare bestillings-/kanselleringsfristen vår på tirsdager kl 23:00 i forkant av levering.

Betaling abonnement?

Betaling på abonnement skjer ved automatisk korttrekk hver tirsdag ca kl 23:00 i forkant av din kommende leveranse. Dersom betalingen din feiler vil du fortsatt få levering. Systemet vil forsøke å trekke deg på nytt de påfølgende dagene. Dersom du vi etter gjentatte forsøk ikke mottar betaling, setter vi ditt abonnement på pause frem til vi mottar betaling. Dersom vi ikke lykkes med korttrekk, sender vi faktura til e-post adressen i ditt abonnement. Merk at gebyr på kr 69 tilkommer på denne fakturaen.

Kan man kjøpe en gang?

Ja! Vi tilbyr både engangsbestilling og abonnement.

- Engangsbestilling er kun 1 leveranse. Passer perfekt for deg som ønsker levering når det enn passer.

- Abonnement er fast ukentlig levering. Du blir belastet hver tirsdag kl 23.00 som er fristen i forkant av levering. Det er INGEN bindingstid på Abonnement!

Når er fristen for kansellering og bestilling?

Bestillings- og kanselleringsfristen er tirsdager kl 23:00 i forkant av neste leveranse. Dersom du kansellerer/pauser etter denne fristen vil du få med deg førstkommende leveranse før abonnementet stanses. Dersom du bestiller etter tirsdager kl 23:00, vil du ikke ha mulighet til å velge levering førstkommende leveringsdag, men du kan velge en senere startdato ved utsjekk.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når sjåføren kommer?

Du er selv ansvarlig for å være tilgjengelig i leveringsperioden, eller gi beskjed i god tid ved eventuelle endringer/ønsker. Sjåføren vil alltid først forsøke å ringe på. Er ingen hjemme, vil sjåføren ringe til telefonnummeret som er oppgitt i ordren. Dersom vi fortsatt ikke får kontakt, vil maten plasseres utenfor døren, hvis dette er vurdert forsvarlig av sjåføren (for eneboliger vil f.eks. maten alltid plasseres utenfor ved manglende kontakt). Hvis det vurderes som uansvarlig å sette igjen maten, vil den bli kjørt i retur til oss. Maten kan da hentes på tights.no-butikken på ryensvingen 11, 0680 Oslo. (åpningstider i butikken: man-fre kl 09-19.)

Hvilke dager og tid leverer dere?

Vi har følgende alternativer:

- Levering kveld: Søndager Kl. 16-22.
- Levering dagtid: Mandag Kl. 10-15. (Kun Oslo og Lysaker).
- Henting Pickup point Tights.no Butikken på Ryensvingen 9, 0680 Oslo. Åpningstider: Mandag til Fredag Kl. 08-19.
- Vi tilbyr også sending av fryst med Bring opp til Postnummer 7999 utenfor de stedene vi ikke leverer ferskt med budbil.

Er det mulig å hente matkassen?

Ja! Vi tilbyr henting på vårt pickup point:

Tights.no Butikken på Ryensvingen 9, 0680 Oslo. Åpningstider: Mandag til Fredag Kl. 08-19.

Hvor leverer dere?

Vi leverer ferskt til i Oslo, Drammen, Jessheim, og langs E6 til Sarpsborg og Fredrikstad!

Vi sender også FRYST via Bring til de stedene vi ikke leverer ferskt med budbil! Vi sender fryst opp til postnummer 7999!

Hvilke retter blir levert?

Vi har en meny på totalt over 40 forskjellige retter, og 7-9 forskjellige retter fra denne menyen leveres hver uke. de 7-9 rettene rulleres hver uke. Inne på siden "meny" kan du se hvilke retter fra menyen som blir levert de forskjellige ukene frem i tid.

Rettenes inspirasjon er hentet fra hele verden, og vi sørger for å holde god variasjon i maten vi leverer.

Dersom du har allergier eller ingredienser du ikke ønsker, kan vi utelukke retter som inneholder disse, og heller gi flere av de andre rettene på ukesmenyen.

Hvor store er porsjonene?

Måltidene våre er på rundt 450 gram, og inneholder i gjennomsnitt ca 500 kalorier. Alle måltidene fra Makroboks lages fra bunnen av, og har optimalt næringsinnhold med fokus på proteiner.

Tar dere hensyn til allergier og lignende?

Ja, dersom du har allergier eller ingredienser du ikke ønsker, kan vi utelukke retter som inneholder disse, og heller gi flere av de andre rettene på ukesmenyen. Vi har også glutenfri pasta som erstattes med vanlig pasta dersom glutenfritt velges.

NB! Vi produserer mange ulike retter på samme sted, med mange ulike ingredienser. Spor og biter av forskjellige ingredienser KAN derfor havne i feil rett, selv om vi prøver vårt beste for å unngå dette. Dersom du har alvorlige allergier mot ingredienser vi generelt benytter, vil vi derfor ikke anbefale å ta sjansen på å bestille fra oss. Vi kan ikke holdes ansvarlig ved allergiske reaksjoner, utover refusjon av måltidene det gjelder, maksimalt opp til det fulle innbetalte ordrebeløpet.

Plukkfeil/systemfeil kan også forekomme ved plukking av måltidene i ordren din. Du er selv ansvarlig for å lese igjennom ingredienslisten på etiketten, og forsikre deg om at retten ikke inneholder uønskede ingredienser. Dersom du får tilsendt feil måltider, refunderer vi de det gjelder.

Tilbyr Makroboks vegetar/vegansk, halal eller andre alternativer?

Dessverre tilbyr vi for øyeblikket kun rettene du finner på ukesmenyen fra uke til uke, og klarer ikke å ta hensyn til spesielle ønsker utover å utelukke måltider som ikke ønskes.

Vi hører dere, og vet at det er mange av dere der ute som ønsker flere alternativer, og vi håper å kunne tilby større valgmuligheter for dette i fremtiden.

Hvordan varmer jeg maten?

Ulike alternativer for hvordan man kan varme opp Makroboks.

Mikrobølgeovn:
Stikk hull i folien og varm opp i mikrobølgeovn (2-4 minutter avhengig av styrken).

Ovn:
Ta av folien på toppen, emballasjen tåler opp til 90 grader.

Stekepanne:
Hell maten i en panne eller kasserolle og varm opp 5-7 minutter.

Kan maten spises kald?

Ja! Maten kommer ferdig laget og er allerede stekt. Så du kan spise maten kald om du ønsker. Men vi anbefaler å varme opp slik at det gir en bedre opplevelse!

Hvor mange dager er maten holdbar?

Maten har 6 dager holdbarhet i kjøleskap fra og med søndag den uken du får levert mat.

Hvor store er måltidene?

Måltidene er på gjennomsnitt 450g Men dette varierer veldig fra måltid til måltid.

Samme gjelder proteiner, karbohydrater og fett. Vi prøver å holde det på ca 400-500 kalorier per måltid med 40g proteiner. Men dette varierer veldig fra måltid til måltid.

Bestille på bedrift med faktura?

Hvis du ikke finner svarene du er ute etter her, så kan du alltid kontakte oss på info@makroboks.no Så vil vi svare deg så fort vi har mulighet!