Spørsmål og Svar

Lurer du på noe? se om du finner svaret du er ute etter her 🙂

Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med info@makroboks.no

Bestilling

Hvordan fungerer det?

Vi tilbyr

Vi leverer sunne og spiseklare varmretter helt hjem til deg. Alle våre måltider produseres ukentlig med ferske råvarer, og trenger bare å varmes opp i mikro. Vi lager 8 forskjellige retter hver uke, og har en holdbarhetsdato på 7 dager ved oppbevaring i kjøleskap. Vi sørger dermed for at du har tilgang til fersk, sunn og velsmakende mat i kjøleskapet ditt hele uken. Rettene egner seg som både lunsj og middag.

Dine valg

Du bestemmer hvor mange retter du ønsker ved bestilling, og setter sammen ditt eget utvalg fra ukesmenyen. Du kan velge mellom å få disse levert på enten søndag kveld eller på dagtid på mandager. Vi tilbyr også henting på vårt pick-up point på Ryen.

Ingen bindingstid

Vi leverer hver uke frem til du ønsker å si opp. Det er ingen bindingstid hos oss, og du kan også bestille så mange prøvepakker (engangsbestilling) du ønsker, for å se om dette er noe for deg.

Når er fristen for kansellering og bestilling?

Bestillings- og kanselleringsfristen er tirsdager kl 23:00 i forkant av kommende leveranse. Dersom du kansellerer/pauser etter denne fristen vil du få med deg påfølgende leveranse før abonnementet stanses. Dersom du bestiller etter tirsdager kl 23:00, vil du ikke ha mulighet til å velge levering førstkommende leveringsdag, men du kan velge en senere startdato ved utsjekk.

Hvordan fungerer abonnement?

Dersom du velger å abonnere vil du få mat levert hver uke, enten på søndager eller mandager (avhengig av hva du har valgt), frem til du ønsker å si opp eller pause abonnementet. Det er ingen bindingstid på abonnement hos oss. Husk bare bestillings-/kanselleringsfristen vår på tirsdager kl 23:00 i forkant av levering.

Betaling

Betaling på abonnement skjer ved automatisk korttrekk hver tirsdag ca kl 23:00 i forkant av din kommende leveranse. Dersom betalingen din feiler vil du fortsatt få levering. Systemet vil forsøke å belaste kortet ditt på nytt de påfølgende dagene. Dersom vi, etter gjentatte forsøk, ikke mottar betaling, setter vi ditt abonnement på pause frem til vi mottar betaling. Dersom vi ikke lykkes med korttrekk, sender vi faktura til e-post adressen i ditt abonnement. Merk at gebyr på kr 69 tilkommer på denne fakturaen, slik at det alltid lønner seg å betale via kort.

Levering og henting

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når sjåføren kommer?

Du er selv ansvarlig for å være tilgjengelig i leveringsperioden, eller gi beskjed i god tid ved eventuelle endringer/ønsker. Sjåføren vil alltid først forsøke å ringe på. Er ingen hjemme, vil sjåføren ringe til telefonnummeret som er oppgitt i ordren. Dersom vi fortsatt ikke får kontakt, vil maten plasseres utenfor døren, hvis dette er vurdert forsvarlig av sjåføren (for eneboliger vil f.eks. maten alltid plasseres utenfor ved manglende kontakt). Hvis det vurderes som uansvarlig å sette igjen maten, vil den bli kjørt i retur til oss. Maten kan da hentes på tights.no-butikken på ryensvingen 11, 0680 Oslo. (åpningstider i butikken: man-fre kl 09-19.)

Hvilke dager og tid leverer dere?

Vi har følgende alternativer:

  • Levering kveld: Søndager Kl. 16-22
  • Levering dagtid: Mandag Kl. 09-15. (Kun Oslo og Lysaker)
  • Henting Pick-up point Tights.no-butikken på Ryensvingen 9, 0680 Oslo.  Åpningstider: Mandag til Fredag Kl. 08-19
Er det mulig å hente matkassen?

JA! Vi tilbyr henting på vårt pick-up point:

  • Tights.no-butikken på Ryensvingen 9, 0680 Oslo. Åpningstider: Mandag til Fredag Kl. 08-19.
Hvor leverer dere?

Vi leverer i Oslo, Drammen, Jessheim, og langs E6 til Sarpsborg og Fredrikstad, samt Skien og Hønefoss (og de aller fleste områder på veien fra Oslo).

Dersom du er usikker på om vi leverer til deg, kan du skrive inn ditt postnummer i postkodesjekkeren på forsiden av nettsiden.

Har du et postnummer du tror vi har glemt å åpne? Send oss gjerne en e-post til info@makroboks.no, så sjekker vi opp i løpet av kort tid.

Retter og utvalg

Kan jeg velge hvilke måltider jeg får levert hver uke?

Du kan selv velge hvilke retter du vil ha fra ukesmenyen ved bestilling, og hver uke inne på «min konto» dersom du har abonnement. Husk at dette må gjøres innen tirsdag kl 23.00 i forkant av levering/henting Søndag/mandag.

Hvis du ikke foretar noen valg av retter på «min konto» setter vi sammen utvalget for deg, med så variert utvalg som mulig.

Kan jeg endre antall måltider senere?

Ja det kan du! Men da må du avbestille og bestille på nytt det nye antallet du ønsker å få levert. Husk at fristen for bestilling/endring, valg av måltider og kansellering/pausing er tirsdager kl 23.00 i forkant av levering/henting søndag/mandag.

Hva skjer hvis jeg ikke velger måltider en uke?

Hvis du ikke foretar noen valg av retter på «min konto» . Eller glemmer å velge måltider en uke. Så vil vi sette sammen utvalget for deg, med så variert utvalg som mulig.

Ny meny hver uke?

Menyen

Vi har en meny på totalt over 40 forskjellige retter, og 8 forskjellige retter fra denne menyen leveres hver uke. de 8 rettene rulleres hver uke. Inne på siden «meny» kan du se hvilke retter som blir levert de forskjellige ukene frem i tid. Rettenes inspirasjon er hentet fra hele verden, og vi sørger for å holde god variasjon i maten vi leverer.

Hvor store er porsjonene?

Måltidene våre veier i gjennomsnitt rundt 450 gram, og inneholder i gjennomsnitt ca 500 kalorier, men dette vil variere fra rett til rett. Det samme gjelder for proteiner, karbohydrater og fett. Alle måltidene fra Makroboks lages fra bunnen av, og vi forsøker å ha optimalt næringsinnhold med fokus på proteiner.

Tar dere hensyn til allergier og lignende?

Ved bestilling velger du hvilke måltider du ønsker. Her er det listet opp allergener og ingredienser, og noen retter kommer f.eks. i glutenfri utgave. Du er selv ansvarlig for å velge retter som ikke inneholder uønskede ingredienser.

Dersom du har abonnement og ikke har valgt måltider en uke (eller flere), har vi også noen preferanser som kan krysses av ved bestiling (f.eks. glutenfri og laktosefri). Vi vil da ta hensyn til disse preferansene når vi setter opp utvalget ditt.

Forbehold mot spor av ingredienser

NB! Vi produserer mange ulike retter på samme sted, med mange ulike ingredienser. Spor og biter av forskjellige ingredienser KAN derfor havne i feil rett, selv om vi prøver vårt beste for å unngå dette. Dersom du har alvorlige allergier mot ingredienser vi generelt benytter, vil vi derfor ikke anbefale å ta sjansen på å bestille fra oss. Vi kan ikke holdes ansvarlig ved allergiske reaksjoner, utover refusjon av måltidene det gjelder, maksimalt opp til det fulle innbetalte ordrebeløpet.

Plukkfeil/systemfeil kan også forekomme ved plukking av måltidene i ordren din. Du er selv ansvarlig for å lese igjennom ingredienslisten på etiketten, og forsikre deg om at retten ikke inneholder uønskede ingredienser. Dersom du får tilsendt feil måltider, refunderer vi de det gjelder.

Tilbyr Makroboks vegetar/vegansk, halal eller andre alternativer?

Dessverre tilbyr vi for øyeblikket kun rettene du finner på ukesmenyen fra uke til uke, og klarer ikke å ta hensyn til spesielle ønsker utover å utelukke måltider som ikke ønskes.

Vi hører dere, og vet at det er mange av dere der ute som ønsker flere alternativer, og vi håper å kunne tilby større valgmuligheter for dette i fremtiden.

Vi har nå fått inn en komplett vegansk meny som vi fortsetter å bygge på.

 

Hvordan varmer jeg maten?

Ulike alternativer for hvordan man kan varme opp Makroboks.

Mikrobølgeovn:

Stikk hull i folien og varm opp i mikrobølgeovn (2-4 minutter avhengig av styrken).

Ovn:

Ta av folien på toppen, emballasjen tåler opp til 90 grader.

Stekepanne:

Hell maten i en panne eller kasserolle og varm opp 5-7 minutter.

Kan maten spises kald?

Maten kommer ferdig laget og er allerede stekt, så du kan spise maten kald om du ønsker. Vi anbefaler helst oppvarming, da dette gir en langt bedre smaksopplevelse.

Hvor mange dager er maten holdbar?

Maten har 6 dager holdbarhet i kjøleskap fra og med søndag den uken du får levert mat.

Annet

Bestille på bedrift med faktura?

Maten vår fungerer utmerket til lunsj på jobb, og vi tilbyr bedriftsbestillinger på faktura. Vi foretar en enkel kredittsjekk ved bestilling før vi behandler ordren din. 

Din bedrift kan velge mellom levering mandager mellom kl 9-15 eller søndager kl 16-22. 

Vi tilbyr dessverre ikke faktura til enkeltpersonforetak eller privatkunder.

Hvis du ikke finner svarene du er ute etter her, så kan du alltid kontakte oss på info@makroboks.no Så vil vi svare deg så fort vi har mulighet!