Synlige resultater – helt enkelt

De fleste kjenner seg sikkert igjen. Du har kommet inn i en god rutine og trener hardt, men resultatene lar vente på seg. Ofte skyldes dette dietten, enten du skal gå ned i fettprosent eller øke muskelmassen. Hvis du vil oppnå optimale resultater er det nødvendig å telle kalorier og makroer (makronæringsstoffer).Makroboks serverer deg måltider som gjør at du enkelt har oversikt over dietten og vil derfor gi deg de resultatene du ønsker.

Du trenger ikke å være sulten selv om du vil ned i vekt

Mange tror at det lønner seg å kutte ned på maten for å gå ned i vekt, men slik trenger det ikke å være. Det finnes faktisk mye mat som har lavt kaloriinnhold, og som holder deg mett og fornøyd ut dagen. Makroboks tilbyr et bredt utvalg av sunne måltider som har lavt kaloriinnhold og ikke minst – utrolig gode og smakfulle. Vi teller også kaloriene og makroene for deg, slik at du kan bruke tiden på andre ting.

Kalori inn vs. kalori ut
For å oppnå fitness-målene dine er du avhengig av å vite hvor mange kalorier kroppen din forbrenner per dag. Dette er for å opprettholde vekten din med ditt nåværende aktivitetsnivå. En person som har en kontorjobb vil ofte trenge mindre kalorier enn en person som jobber i konstruksjon. Det er derfor viktig å vite omtrentlig hvor mange kalorier kroppen din forbrenner. Derfra kan du justere hvor mange kalorier du inntar pr dag, i forhold til hva målet ditt er.

Får du i deg mindre kalorier enn det kroppen din forbrenner på en dag vil du gå ned i vekt, og spiser du mer vil du legge på deg. Vi i Makroboks anbefaler å ligge på rundt 300-500 kalorier i overskudd, som vi mener er optimalt med tanke på å bygge mest mulig muskler, og legge på seg så lite fett så mulig. Tilsvarende antall kalorier mener vi også er optimalt å ligge på i underskudd, hvis du skal ned i vekt (en såkalt cutting phase). Her er formålet å forbrenne mest mulig fett, samtidig som du prøver å opprettholde mest mulig muskler. Dette vil hjelpe til med å få frem musklene og definisjonen på kroppen. Jo mer muskler du har på kroppen, desto mer energi vil kroppen trenge, som igjen vil resultere i at du forbrenner mer. Det er også viktig å huske at et overdrevent under-/overskudd av kalorier ikke vil føre til langvarige og gode resultater. Dette gjelder uavhengig av om du ønsker definerte muskler, eller bare å gå ned i vekt.

Kroppen, og hvor mye den forbrenner, er forskjellig fra person til person. Trenger du å vite ditt kaloribehov er et godt utgangspunkt å bruke IIFYM Makro Calculator. Denne siden vil gi deg et grovt anslag på hvor mange kalorier og makro du trenger i forhold til din aktivitetsplan og fitness-mål. Husk at dette bare er et grovt anslag, men også et godt utgangspunkt å starte med.

Hva er makronæringstoffer?

Kort fortalt er makronæringsstoffer kroppens drivstoff og er helt essensielt for at en person skal kunne fungere. Makronæringsstoffene består av proteiner, karbohydrater og fett. Protein er kroppens byggestein og nøkkelen for å bygge muskler. Karbohydrat er kroppens energikilde og gir oss energi for å utføre våre hverdagslige aktiviteter. Fett trengs som energireserve og er med på å stabilisere hormonbalansen.

Det er viktig med et balansert inntak av makronæringsstoffer, og at man f.eks. ikke kutter fett totalt fra kostholdet. Vi i Makroboks tilbyr balanserte måltider som skal hjelpe deg med å nå dine fitnessmål, samtidig som man er sunn, enten det er å bygge muskler eller å gå ned i vekt for å få frem definisjonen av musklene.

Husk at dietten er minst like viktig som treningen. Mange nedprioriterer kostholdet, og fokuserer mest på trening. Vi tror dette er grunnen til at mange ikke ser gode resultater, og gir opp. Ikke alle har tid til å lage mat flere ganger om dagen, samtidig som å telle kalorier/makro. Vi i Makroboks tilbyr forskjellige måltidsplaner, tilpasset ditt behov. For å gjøre hverdagen din litt enklere, tilbereder vi maten, teller kalori/makro, og leverer rett på døren. Veldig enkelt